• English
  • Ελληνικά

Error message

The file could not be created.

1η Ενότητα: Εκπαιδευτικά προγράμματα, εργαστήρια στα σχολεία της Α'/Β'θμιας εκπαίδευσης με τη μέθοδο project και την εφαρμογή βιωματικής μάθησης

 Η ενότητα αυτή απαρτίζεται από σύνολο εκπαιδευτικών δράσεων σχετικά με και με αφορμή την Ακαδημία Πλάτωνος. Σκοπός των δράσεων που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η εξοικείωση των μαθητών με το αξιακό απόθεμα που σχετίζεται με την Ακαδημία της αρχαίας Αθήνας. Αυτή η δέσμη αξιών δεν θεωρείται υπό μία «ηθικολογική» οπτική γωνία, ούτε μόνο αποκλειστικά στο πλαίσιο της ίδιας της πλατωνικής φιλοσοφίας, αλλά στο ευρύτερο ανάπτυγμά της και τις διαδοχικές προσαρμογές αυτού στη διαχρονία. Τούτο αφορά τις έννοιες:

  • Του διαλόγου,
  • Της κατ’ αρχήν ισότητας μεταξύ των διαλεγομένων ασχέτως φύλου, κοινωνικής προέλευσης, καταγωγής,
  • Της δόμησης ταυτότητας μέσω της συμμετοχής,
  • Της διαχείρισης της διαφωνίας,
  • Της χρήσης μιας ευρετικής μεθόδου που στηρίζεται στην ορθολογική σκέψη και την κριτική αντίληψη.

Οι δράσεις αφορούν στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου και προσαρμόζονται κάθε φορά σε αυτά τα τρία ηλικιακά επίπεδα, τους δασκάλους και καθηγητές καθώς και την τοπική κοινωνία και τους θεσμούς που περιβάλλουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Εδράζονται σε τέσσερις άξονες προσέγγισης του σκοπού, οι οποίοι με τη σειρά τους δε θεωρούνται στην «εργαλειακή» αλλά στην αξιακή τους διάσταση, θεωρούνται δηλαδή παράλληλα ως επιμέρους στόχοι. Οι άξονες αυτοί είναι:

  • Η βιωματική μάθηση,
  • Η διαδραστικότητα σχολείου και κοινωνίας,
  • Η διενέργεια έρευνας,
  • Η συνεργασία σε ομάδες,
  • Η έμφαση στην έννοια της δημόσιας αξίας στην υλική και την άυλη διάστασή της ως δημόσιου χώρου (public space) και ως δημόσιας σφαίρας (public sphere).